Årsberetninger

VOJENS   PIGEKLUB

 

Årsberetning for 2019/2020.

 

Som afslutning på sæson 2018/19 tog vi på tur til Agerskov. På den fine minigolfbane, der ligger i forbindelse med Agerskov Kro fik vi nogle timer til at gå med at spille minigolf. Det blev vældig festligt. Efter anstrengelserne gik turen over til Kroen, hvor der var dækket smukt op i Riddersalen til   piger. Menuen var et stort stjerneskud, og vi fik sunget og hygget os inden vi ønskede hinanden en god sommer.

Ved starten af august 2019 var vi 189 medlemmer. Der har i 2019/20 været 8 udmeldte heraf er der desværre 5 der er døde.

Vi havde besluttet at gentage succesen med at besøge Cafe Ellegaard – men også denne gang var vejret ikke med os……. Desværre var der heller ikke så mange, kun 55, der havde meldt sig, så vi finder på noget andet næste år.

Derimod blev det en kæmpesucces at besøge Mariannes Mad i Agerskov, hvor 81 piger var interesseret i høre om stedet. Også her var der dækket flot op til vores besøg. Marianne fortalte om stedet og viste rundt i de flotte lokaler. Senere blev der serveret en lækker tapasanretning, vi havde selv medbragt drikkevarer og det blev en rigtig hyggelig aften.

Vi havde fundet et tøjfirma, der kunne komme til Sognegården og vise deres tøj frem. Det var Tøj-Xpressen fra Ribe og jeg skal da lige love for at de havde tøj med. Hele indgangen i Sognegården var fyldt med tøj i alle afskygninger.

Vi havde selv tre piger til at gå model, og det klarede de rigtig godt – tak for det, piger. Efter en lidt for kort modeopvisning blev der mulighed for at prøve og købe tøj. Der var stor købelyst og jeg ved, at de var fuldt ud tilfredse med salget. Også denne aften var der 81 pige med, så der var tæt pakket.

 ”Gråt godt” er nogle friske tidligere politibetjente, der er gået sammen om at spille og underholde med skønne melodier.

72 piger var tilmeldt, og det blev en utrolig god aften med skøn musik og sjove små historier. Som noget nyt havde vi besluttet at man kunne købe en sodavand eller et glas vin. Det blev godt modtaget, og stemningen blev rigtig god.

Julefrokosten gik som sædvanlig godt, masser af mad, hygge og lotto og fuldt hus igen   88   piger.

To aftener måtte der til da vi skulle besøge Haderslev Sundhedscenter. 79 piger var tilmeldt, og vi fik en hurtig rundvisning i centret, hvorefter vi gik i kantinen til kaffe og gl. dags fastelavnsboller.

Gitte fra Demensområdet i kommunen fortale om demens og hvordan det er at være pårørende. Det var en lærerig aften.

Arrangementet med Leif Maibom blev som ventet en succes hvad angår tilmeldinger. I alt 91var tilmeldt og det blev som forventet en super sjov aften med en veloplagt Leif Maibom der både optrådte som sig selv, som den berusede mand og som Thorleif med de lyseblå sandaler og hans kone Ragnhild Margrethe. Man kunne købe sig et glas vin og aftenen bød på store fastelavnsboller. Det var en superaften.

Så kom den uindbudte corona…….. øv, så

Besøget ved Butique Mary i Aabenraa blev desværre aflyst på grund  af corona situationen i Danmark. Vi har nu lavet en ny aftale i den nye sæson.

Desværre har vi efterfølgende også måttet aflyse generalforsamlingen den 23. april, og har været nødt til at udsætte den til i dag den 9. september.

Vores sommerafslutning til La Petite Provence ved Kolding med efterfølgende spisning på Seggelund Cafeteria gik også i vasken, men den er på plads i den nye sæson.

Som I alle ved, har Danmark jo været lukket ned, og det gjaldt også vores Pigeklub.

Vi har ikke måttet samles – og vi har naturligvis fulgt de restriktioner, der har været, så vi har måttet holde pause siden marts måned.

Bestyrelsesmøder:              

I august måned 2019 var bestyrelsen som sædvanligt rundt med medlemskort og program til de 189 medlemmer. Også i 2019 kunne man betale med mobil pay, men denne gang til Pigeklubbens eget mobil pay nummer.

Det er desværre en ret dyr ordning for Pigeklubben, så nu kigger vi på om vi skal beholde det. Det er kun til indbetalinger men hver gang vi skal modtage et beløb trækker de et gebyr på 75 øre. Det har kostet 1000 kr. at oprette og som noget nyt skal vi også fremover hver måned betale et abonnement på 49 kr. Og for Edith, vores kasserer, er det et værre rod på udskrifterne, men det vil Edith nok lige komme ind på.

Vi har holdt 4 bestyrelsesmøder. Vi holder møderne på skift ved hinanden men i år har vi prøvet at mødes ved Nielsens Bager – udover dejlig mad så er det faktisk udmærket at sidde dernede og afholde mødet. Vi holder også lige et evalueringsmøde når vi er færdige med af rydde op – bare lige for at slappe af…...

I år har jeg prøvet at søge tilskud til vores arrangementer. Det er meget dyrt at få gode foredragsholdere, og for ikke at I skal betale mere pr. gang, så var det jo fint, hvis vi kunne få et tilskud. Der er søgt ved Frivilligcenter § 18 og ved § 79 støtte til aktiviteter til borgere 60+ (og det må vi jo sige at de fleste af os er).

Vi har fra § 79 modtaget 5.000 kr. Vi søgte om at få 15.000 kr. til hjælp til lokaleleje og til at vi evt. kunne få nogle ”dyrere” foredragsholdere, som jo nemt kan koste 12-14.000 kr. Desværre har jeg haft en del problemer med at modtage pengene. Der er kommet nye regler for foreninger, så jeg har skullet oprette en foreningskonto og vi har nu fået et cvr-nummer. Tidligere har vi haft en almindelig privatkonto, men fordi vi har vedtægter i foreningen SKAL vi have en foreningskonto. Fra § 18 midler, Frivillig center og Haderslev kommune, hvor vi har søgt om 20.000 kr. fik vi 5.000 kr.

Vi fortsætter med hjemmesiden som koster 795 kr. om året.

Edith og jeg har atter i år søgt ved både § 79 og § 18 for 2020/2021, og jeg ved på nuværende tidspunkt, at vi igen har modtaget 5.000 kr. fra § 18, så det er jo fint.

Fremtiden:

Vores hjemmeside fungerer godt, og jeg kan se, at der er rigtig mange der går ind og kigger på siden.  F.eks har der i den sidste uge været ikke mindre end 491       der har været inde på siden. I alt har der i den tid vi har haft hjemmesiden været     vist 59625 gange, det er vi godt tilfredse med, og det viser at siden bliver brugt. Jeg opdaterer løbende på www.vojenspigeklub.dk derudover har jeg på facebook oprettet en gruppe der hedder Vojens Pigeklub, som også opdateres, så kig begge steder, hvis I har mulighed for det. Hvis I kender nogle medlemmer af pigeklubben som ikke er på nettet, så vær sød og fortæl dem om div. Meddelelser, så vi ikke glemmer nogle……

Som I ved er vi også med på hjemmesiden ”Forum Vojens”, hvor jeg også er administrator for Pigeklubben.

Det er en hjemmeside der er oprettet til brug for alle foreninger i Vojens og der bliver de forskellige arrangementer optaget, så man kan gå ind og se, hvad er foregår i Vojens. Superfin hjemmeside.

Nu har vi så fået lavet et nyt program for 2020/2021.

Vi er ved starten af sæson pr. 31. august 184 medlemmer. Der har pt været 21 der har meldt sig ud – det er på grund af corona, sygdom og flytning. Desværre er der også 14 der ikke har betalt kontingent, så dem må vi osse anse som udmeldte.

Vi har i år, på grund af corona, valgt ikke at gå rundt ved dørene med program og medlemskort og opkræve kontingent. Man skal i år betale via mobil pay, på kontonummer eller kontant til Edith og af den grund må vi nok regne med, at vi mister nogle medlemmer, men det er der så ikke noget at gøre ved.

Der vil fremover også være nogle corona-regler, som vi skal følge når vi afholder vores arrangementer i Sognegården. Vi gør som vi skal, og vi håber at I alle vil følge disse regler når vi samles……d.v.s. holde afstand, vaske hænder og bruge håndsprit.

Vi synes selv at vores program for året er blevet godt. M.h.t. tilmeldingen til arrangementerne, er det vigtigt, at I melder Jer til den person, der står for arrangementet. Vi har i alle årene været for flinke med at modtage tilmeldinger til andres arrangementer, men der sker hurtigt fejlmeldinger, så vi står i situationer, hvor folk ikke står på listerne for tilmeldte. Det duer jo ikke, så derfor…. Kun til den person der står under arrangementer – ikke via hjemmeside eller via facebook, tak.

OGSÅ - HUSK, at m.h.t. framelding skal det også være til den person der står på programmet for det aktuelle arrangement, da det jo er hende, der har listerne. Framelding efter tilmeldingsfristen koster arrangementprisen…

I denne corona-tid gælder det også at hvis man føler sig det mindste syg, så bliver man hjemme – og melder afbud (selvfølgelig uden at skulle betale…). Vi håber ikke at det bliver misbrugt, så man bare melder afbud hvis der kommer noget andet spændende man hellere vil med til …..

Som jeg plejer, vil jeg lige minde jer om, at når vi skal ud af byen og når vi hopper ind i en af bilerne der kører til stedet, så HUSK at betale de 25 kr. til chaufføren. Det er næsten altid de samme der kører så husk det nu… 25 kr…… husk også at sige besked ved tilmelding om I selv kører direkte til stedet…. Så vi ikke står og venter på nogle, der ikke kommer.  

Jeg vil gerne sige tak til bestyrelsen for godt samarbejde, og tak til jer alle fordi i bakker så godt op omkring klubbens arrangementer. Osse tak til de af Jer, der er så flinke at hjælpe til når vi mødes. Det er ved at være et meget stort arbejde efterhånden at arrangere med så mange deltagere, så er der nogle der har lyst og overskud til at hjælpe bestyrelsen, så er I meget velkomne.

Den 9. september 2020/Aase Raahauge Larsen, formand

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Årsberetning for 2018/19.

 

Som det sidste arrangement i sæson 2017/18 havde vi planlagt at tage på besøg på Julemærkehjemmet Fjordmark i Kollund.

 

I alt 84 piger havde meldt sig til turen, der skulle afsluttes med lidt god mad til maven…..

 

Vejret var skønt, sol fra en skyfri himmel og en masse glade og sommerklædte piger.

 

Denne gang skulle der rigtig mange biler til at køre, men som altid lykkedes det at få styr på kørslen.

 

Der stod en lærer og tog imod os, og vi blev budt velkommen og blev delt i mindre hold. Nogle af børnene viste rundt og det var spændende at se stedet, som jo er et sted hvor børn får hjælp til mange forskellige problemer.

 

Efter rundvisningen blev vi beværtet med kaffebord med hjemmebagt og sødt, og forstanderen fortalte og fortalte livligt om stedet.

 

VI KØRTE TIL Holbøl landbohjem, hvor der var festligt dækket op til en gang biksemad ad libitum, og det må jeg nok sige at det var. Det var rigtig hyggeligt og da vi var godt mætte ønskede vi hinanden en god sommer og kørte hjem.

 

Vi har været helt oppe på at være 188 medlemmer og ved det første arrangement var der ikke mindre en 14 nye medlemmer. Det er sååå fint.

 

Vi startede på Café Ellegaard med rundvisning, fællessange og pæretærte. I alt 88 tilmeldte, regnvejr, så Børge fik lidt problemer med rundvisningen, men det blev en udmærket aften.

 

En sjov oplevelse for 65 piger blev det da Per Buvé fortalte om sin tur med hestevogn til Nordkap. Meget morsom mand – med udstyret!!!! I orden. Det er vist længe siden der er nogle der har set så gammelt et tv – vist nok hentet ud fra en lade eller lign., men festlig var han.

 

Wellness kan vi alle godt lide, så igen var der fuldt hus i Sognegården – 65 piger. Vi fik lov til at gå til afdelinger med fodbad, nakkemassage, div. cremer, kosttilskud m.m., en rigtig fin aften.

 

Julefrokosten gik som sædvanlig godt, masser af mad, hygge og lotto og fuldt hus igen 81piger.

 

En Synnejysk auten har vi også haft. Det blev en skøn aften med en Asta Flyvholm der var fuld af sjov snak, fortællinger på synnejysk, synge kunne hun også – en rigtig glant auten med 58 deltagere.

 

Så skulle vi lige prøve at besøge et fitness-center. Sandie fortalte levende om centret, serverede the og vand og frugt og lækre sunde chokoladekugler. Vi fik lov til at prøve alt hvad vi lystede, så det var en fin aften.

 

Modeshow ved Stine og Holmberg blev desværre en fuser. Forretningen meldte sig konkurs i starten af marts, så modeshowet måtte aflyses. 91 piger havde meldt sig til de to aftner, Aflysningen blev skrevet på Facebooksiden Vojens Pigeklub, på klubbens hjemmeside og yderligere tjekkede vi hvem af de tilmeldte der evt. ikke lige var på nettet, så alle fik beskeden om aflysningen.

 

Bestyrelsesmøder:       

 

I august måned var bestyrelsen rundt med medlemskort, program og vedtægter. I år har vi lavet den ordning at man kan indbetale via mobil pay til Aase, og det blev en succes, så det skal vi vist bibeholde.

 

Best møde maj, september, marts og nogle gange har vi lige holdt et lille møde i forbindelse med vores arrangementer.

 

I år har jeg prøvet at søge tilskud til vores arrangementer. Det er meget dyrt at få gode foredragsholdere, og for ikke at I skal betale mere pr. gang, så var det jo fint, hvis vi kunne få et tilskud. Der er søgt ved Frivilligcenter § 18 og ved § 79 støtte til aktiviteter til borgere 60+ (og det må vi jo sige at de fleste af os er).

 

Jeg har nu fået tilbagemelding fra § 79 om, at vi har modtaget 5.000 kr. Vi søgte om at få 15.000 kr. til hjælp til lokaleleje og til at vi evt. kunne få nogle ”dyrere” foredragsholdere, som jo nemt kan koste 12-14.000 kr. Desværre har jeg haft en del problemer med at modtage pengene. Der er kommet nye regler for foreninger, så jeg er ved at oprette en foreningskonto og vi har nu fået et cvr-nummer. Tidligere har vi haft en almindelig privatkonto, men fordi vi har vedtægter SKAL vi have en foreningskonto. På nuværende har jeg ikke fået nogen tilbagemelding fra § 18 midler, hvor vi har søgt om 20.000 kr. også til div. tiltag for os alle, men vi håber på positiv respons……

 

Vi fortsætter med hjemmesiden og vi har i år fået rabat, så vi får et år gratis. Det er normalt 795 kr. pr. år.

 

 

 

Fremtiden:

 

Vores hjemmeside fungerer godt, og jeg kan se, at der er rigtig mange der går ind og kigger på siden.  F.eks har der i den sidste uge været ikke mindre end 225 der har været inde på siden. I alt har der i den tid vi har haft hjemmesiden været     vist næsten           gange, det er vi godt tilfredse med, og det viser at siden bliver brugt. Jeg opdaterer løbende på www.vojenspigeklub.dk derudover har jeg på facebook oprettet en gruppe der hedder Vojens Pigeklub, som også opdateres, så kig begge steder, hvis I har mulighed for det.

 

Som I ved er vi også med på hjemmesiden www.vojens.dk

 

Det er en hjemmeside der er oprettet til brug for alle foreninger i Vojens og der bliver de forskellige arrangementer optaget, så man kan gå ind og se, hvad er foregår i Vojens. Superfin hjemmeside.

 

Vi glæder os til at lave et nyt årsprogram – vi har mange gode ideer, og er i gang. Hvert år tænker vi ”Hvad skal vi da blive ved med at finde på – det er så svært”, men så har vi alligevel mange gode ideer og det bliver jo altid et godt program vi får lavet.

 

M.h.t. framelding skal det være til den person der står på programmet for det aktuelle arrangement, da det jo er hende, der har listerne. Framelding efter tilmeldingsfristen koster arrangementprisen…

 

Jeg vil lige minde jer om at når vi skal ud af byen og når vi hopper ind i en af bilerne der kører til stedet, så HUSK at betale de 25 kr. til chaufføren. Det er næsten altid de samme der kører så husk det nu… 25 kr……

 

Jeg vil gerne sige tak til bestyrelsen for godt samarbejde, tak til Jytte fordi hun altid bager de lækreste kager og ikke mindst tak til jer alle fordi i bakker så godt op omkring klubbens arrangementer. Samtidig vil jeg også sige, at det er ved at være et meget stort arbejde efterhånden at arrangere med så mange deltagere, så er der nogle der har lyst og overskud til at hjælpe bestyrelsen, så er I meget velkomne.

 

Den 24. april 2019/Aase Raahauge Larsen, formand

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Årsberetning for 2017/18.

Som det sidste arrangement i sæson 2016/17 havde vi planlagt at tage en tur til Geografisk Have i Kolding for at afholde sommerafslutningen.

I alt 58 piger havde meldt sig til at deltage, og det blev en superdejlig tur.

Vejret var skønt, sol fra en skyfri himmel og en masse glade og sommerklædte piger.

Vi blev modtaget af Orla, der kender haven ud og ind. Han fortalte levende om haven og dens mange forskelligartede planter. Vejret var som sagt dejligt og vi sluttede af med at spise de medbragte landgangsbrød i væksthuset. Det blev en fin afslutning på sæsonen.

 Vi var ved sæsonens start 150 medlemmer. Vi har haft en stor fremgang og vi er nu 167 medlemmer. Nogle har meldt sig ud og andre er kommet til, og velkommen til jer der er nye.

Vi har som vi plejer et arrangement hver måned og i år havde vi aftalt med Sønderjysk Skolemuseum og Dansk Klokkemuseum at vi skulle besøge dem. Det var så sjovt at gense og huske hvordan det var da vi gik i skole. Måske ikke lige os, men så vores forældres skolegang…. Frivillige folk har gjort rigtig meget ud af at gøre museerne spændende.

Ingen der var med glemmer lige klovnen Trine Alvilda. Hun var en stor oplevelse – et tankevækkende og livligt foredrag med en festlig og farverig pige. 63 piger var med til en festlig aften.

Loppegården fik også besøg af en flok piger - 58. Jens Peter fortalte og der var dækket kaffebord med lottosedler tal alle. En hyggelig aften.

Julefrokosten gik som sædvanlig godt, masser af mad, hygge og lotto og fuldt hus igen – 97 piger.

Vores næste tur gik til Ide møbler i Haderslev, hvor vi fik lidt at vide om stole, senge, madrasser m.m. sluttede af med et veldækket bord med diverse vine til. Nogle af pigerne var så heldige at vinde flotte præmier. Der var mødt 54 piger.

Foredraget med Gert Karkov fik os alle til at tænke over vores egen livshistorie. Han er en bragende god og festlig foredragsholder, så det blev en god aften for alle 59 deltagere.

To aftener ved Holmberg og Stine blev det også til med fuldt hus hver aften. 84 over to dage. Altid sjovt og hyggeligt at opleve vores egne piger gå mannequin – tak for det, piger.

Købelysten var som sædvanlig stor og der blev givet gode rabatter og dejlig anretning med vin m.m.

Vores sidste arrangement er vores sommerafslutning, der jo går til Julemærkehjemmet med afslutning på Holbøl Landbohjem hvor vi får den populære biksemad ad libitum. Der er allerede tilmeldt 65 piger, så det bliver en mega tur. Nu håber vi så bare på solskin på dagen.

Bestyrelsesmøder:

I august måned var bestyrelsen rundt med medlemskort, program og vedtægter, derudover bliver der afholdt 3 møder – og lige nu er det næste års program allerede i støbeskeen…..ja, vi er næsten færdige.

Lige nu har jeg gang i at søge tilskud til klubben, men det ser lidt sort ud. Det kunne jo være fint evt. at kunne tage en bus til et arrangement eller få nogle lidt dyrere og spændende foredragsholdere. Alting koster jo i dag.

Fremtiden:

Vores hjemmeside fungerer godt, og jeg kan se, at rigtig mange kigger ind på den. F.eks har der i den sidste uge været ikke mindre end flere end 200 der har været inde på siden. I alt har den i den tid vi har haft hjemmesiden været  vist næsten 23000 gange, det er vi godt tilfredse med, og det viser at siden bliver brugt. Jeg opdaterer løbende på www.vojenspigeklub.dk derudover har jeg på facebook oprettet en gruppe der hedder Vojens Pigeklub, som også opdateres, så kig begge steder, hvis I har mulighed for det.

Som I ved er vi også med på hjemmesiden www.vojens.dk

Det er en hjemmeside der er oprettet til brug for alle foreninger i Vojens og der bliver de forskellige arrangementer optaget, så man kan gå ind og se, hvad er foregår i Vojens. Superfin hjemmeside.

Vi glæder os til at lave det nyt årsprogram færdigt – vi har mange gode ideer, og er godt i gang. Det er desværre ved at være lidt svært at komme ind forskellige steder når vi er så mange, men vi har alligevel mange gode ideer og det bliver jo altid et godt program vi får lavet.

M.h.t. framelding skal det være til den person der står på programmet for det aktuelle arrangement, da det jo er hende, der har listerne. Framelding efter tilmeldingsfristen koster…

Jeg vil lige minde jer om at når vi skal ud af byen og når vi hopper ind i en af bilerne der kører til stedet, så HUSK at betale de 25 kr. til chaufføren. Det er næsten altid de samme der kører så husk det nu… 25 kr……

Lige i disse dage er det 15 år siden vi fik navnet Vojens Pigeklub. Jeg selv har været formand i 5 år, så det skal fejres. Vi får lagkage senere……. 

Jeg vil gerne sige tak til bestyrelsen for godt samarbejde, tak til Jytte fordi hun altid bager de lækreste kager og ikke mindst tak til jer alle fordi i bakker så godt op omkring klubbens arrangementer. Samtidig vil jeg også sige, at det er ved at være et meget stort arbejde efterhånden at arrangere med så mange deltagere, så er der nogle der har lyst og overskud til at hjælpe bestyrelsen, så er I meget velkomne.

Den 19. april 2018/Aase Raahauge Larsen, formand

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Årsberetning for 2018/19.

Som det sidste arrangement i sæson 2017/18 havde vi planlagt at tage på besøg på Julemærkehjemmet Fjordmark i Kollund.

I alt 84 piger havde meldt sig til turen, der skulle afsluttes med lidt god mad til maven…..

Vejret var skønt, sol fra en skyfri himmel og en masse glade og sommerklædte piger.

Denne gang skulle der rigtig mange biler til at køre, men som altid lykkedes det at få styr på kørslen.

Der stod en lærer og tog imod os, og vi blev budt velkommen og blev delt i mindre hold. Nogle af børnene viste rundt og det var spændende at se stedet, som jo er et sted hvor børn får hjælp til mange forskellige problemer.

Efter rundvisningen blev vi beværtet med kaffebord med hjemmebagt og sødt, og forstanderen fortalte og fortalte livligt om stedet.

VI KØRTE TIL Holbøl landbohjem, hvor der var festligt dækket op til en gang biksemad ad libitum, og det må jeg nok sige at det var. Det var rigtig hyggeligt og da vi var godt mætte ønskede vi hinanden en god sommer og kørte hjem.

Vi har været helt oppe på at være 188 medlemmer og ved det første arrangement var der ikke mindre en 14 nye medlemmer. Det er sååå fint.

Vi startede på Café Ellegaard med rundvisning, fællessange og pæretærte. I alt 88 tilmeldte, regnvejr, så Børge fik lidt problemer med rundvisningen, men det blev en udmærket aften.

En sjov oplevelse for 65 piger blev det da Per Buvé fortalte om sin tur med hestevogn til Nordkap. Meget morsom mand – med udstyret!!!! I orden. Det er vist længe siden der er nogle der har set så gammelt et tv – vist nok hentet ud fra en lade eller lign., men festlig var han.

Wellness kan vi alle godt lide, så igen var der fuldt hus i Sognegården – 65 piger. Vi fik lov til at gå til afdelinger med fodbad, nakkemassage, div. cremer, kosttilskud m.m., en rigtig fin aften.

Julefrokosten gik som sædvanlig godt, masser af mad, hygge og lotto og fuldt hus igen 81piger.

En Synnejysk auten har vi også haft. Det blev en skøn aften med en Asta Flyvholm der var fuld af sjov snak, fortællinger på synnejysk, synge kunne hun også – en rigtig glant auten med 58 deltagere.

Så skulle vi lige prøve at besøge et fitness-center. Sandie fortalte levende om centret, serverede the og vand og frugt og lækre sunde chokoladekugler. Vi fik lov til at prøve alt hvad vi lystede, så det var en fin aften.

Modeshow ved Stine og Holmberg blev desværre en fuser. Forretningen meldte sig konkurs i starten af marts, så modeshowet måtte aflyses. 91 piger havde meldt sig til de to aftner, Aflysningen blev skrevet på Facebooksiden Vojens Pigeklub, på klubbens hjemmeside og yderligere tjekkede vi hvem af de tilmeldte der evt. ikke lige var på nettet, så alle fik beskeden om aflysningen.

Bestyrelsesmøder:       

I august måned var bestyrelsen rundt med medlemskort, program og vedtægter. I år har vi lavet den ordning at man kan indbetale via mobil pay til Aase, og det blev en succes, så det skal vi vist bibeholde.

Best møde maj, september, marts og nogle gange har vi lige holdt et lille møde i forbindelse med vores arrangementer.

I år har jeg prøvet at søge tilskud til vores arrangementer. Det er meget dyrt at få gode foredragsholdere, og for ikke at I skal betale mere pr. gang, så var det jo fint, hvis vi kunne få et tilskud. Der er søgt ved Frivilligcenter § 18 og ved § 79 støtte til aktiviteter til borgere 60+ (og det må vi jo sige at de fleste af os er).

Jeg har nu fået tilbagemelding fra § 79 om, at vi har modtaget 5.000 kr. Vi søgte om at få 15.000 kr. til hjælp til lokaleleje og til at vi evt. kunne få nogle ”dyrere” foredragsholdere, som jo nemt kan koste 12-14.000 kr. Desværre har jeg haft en del problemer med at modtage pengene. Der er kommet nye regler for foreninger, så jeg er ved at oprette en foreningskonto og vi har nu fået et cvr-nummer. Tidligere har vi haft en almindelig privatkonto, men fordi vi har vedtægter SKAL vi have en foreningskonto. På nuværende har jeg ikke fået nogen tilbagemelding fra § 18 midler, hvor vi har søgt om 20.000 kr. også til div. tiltag for os alle, men vi håber på positiv respons……

Vi fortsætter med hjemmesiden og vi har i år fået rabat, så vi får et år gratis. Det er normalt 795 kr. pr. år.

 

Fremtiden:

Vores hjemmeside fungerer godt, og jeg kan se, at der er rigtig mange der går ind og kigger på siden.  F.eks har der i den sidste uge været ikke mindre end 225 der har været inde på siden. I alt har der i den tid vi har haft hjemmesiden været     vist næsten           gange, det er vi godt tilfredse med, og det viser at siden bliver brugt. Jeg opdaterer løbende på www.vojenspigeklub.dk derudover har jeg på facebook oprettet en gruppe der hedder Vojens Pigeklub, som også opdateres, så kig begge steder, hvis I har mulighed for det.

Som I ved er vi også med på hjemmesiden www.vojens.dk

Det er en hjemmeside der er oprettet til brug for alle foreninger i Vojens og der bliver de forskellige arrangementer optaget, så man kan gå ind og se, hvad er foregår i Vojens. Superfin hjemmeside.

Vi glæder os til at lave et nyt årsprogram – vi har mange gode ideer, og er i gang. Hvert år tænker vi ”Hvad skal vi da blive ved med at finde på – det er så svært”, men så har vi alligevel mange gode ideer og det bliver jo altid et godt program vi får lavet.

M.h.t. framelding skal det være til den person der står på programmet for det aktuelle arrangement, da det jo er hende, der har listerne. Framelding efter tilmeldingsfristen koster arrangementprisen…

Jeg vil lige minde jer om at når vi skal ud af byen og når vi hopper ind i en af bilerne der kører til stedet, så HUSK at betale de 25 kr. til chaufføren. Det er næsten altid de samme der kører så husk det nu… 25 kr……

Jeg vil gerne sige tak til bestyrelsen for godt samarbejde, tak til Jytte fordi hun altid bager de lækreste kager og ikke mindst tak til jer alle fordi i bakker så godt op omkring klubbens arrangementer. Samtidig vil jeg også sige, at det er ved at være et meget stort arbejde efterhånden at arrangere med så mange deltagere, så er der nogle der har lyst og overskud til at hjælpe bestyrelsen, så er I meget velkomne.

Den 24. april 2019/Aase Raahauge Larsen, formand

 

 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail